کد خبر : 83
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1392 - 18:09

تنوع اقتصادی ایران در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد

تنوع اقتصادی ایران در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد

رئیس شورای تجاری همکاری ایران و ترکیه:
تنوع اقتصادی ایران در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد
رئیس شورای تجاری همکاری ایران و ترکیه گفت: تنوع اقتصادی ایران در حوزه‌های مختلف نظیر مواد‌ غذایی، فرش، پتروشیمی، معدن، خودروسازی و تولید مس در رتبه‌های برتر جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا کامی بعد از ظهر امروز در دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با استاندار ارزروم ترکیه با اشاره به تنوع و توانایی‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد: تنوع اقتصادی ایران در حوزه‌های مواد‌غذایی، فرش، پتروشیمی و معدن، خودروسازی و تولید مس در رتبه‌های برتر جهانی است.
رئیس شورای تجاری همکاری ایران و ترکیه افزود: این امر نشان‌دهنده لزوم تسهیل خدمات بازرگانی بین دو کشور بوده و در این زمینه گسترش رابطه تبریز ـ ارزروم نقش موثری خواهد داشت.
وی گفت: اگر چه حجم مبادلات دو کشور در ۱۲ سال گذشته ۲۲ برابر شده است اما معتقدیم این حجم با توجه به ظرفیت‌های چشمگیر و مشترک دو کشور قابل قبول نیست.

توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه گردشگری
 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست خواستار تسهیل تبلیغات گردشگری و معرفی استان آذربایجان‌شرقی در استان ارزروم شد.
 تراب محمدی با اشاره به سابقه اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: پشتوانه تاریخی دو کشور بستر مناسبی برای رونق گردشگری دو طرف و افزایش مبادلات اقتصادی این صنعت در دو استان است.
 وی تاکید کرد: در این راستا توجه به ظرفیت‌های صنایع دستی و آثار تاریخی موثر خواهد بود.

گسترش خدمات فنی، مهندسی و معدنی
محمدجعفر عظمایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر پیگیری توافقات منعقده، خواستار گسترش خدمات فنی و مهندسی همچنین توافق برای حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های صنایع غذایی دو استان شد.
وی گفت: دو استان آذربایجان‌شرقی و ارزروم از استان‌های معدن خیز دو کشور هستند بنابراین همکاری دو استان در بهره‌وری هر چه بیشتر از بخش معدن در رونق اقتصاد دو طرف کارساز خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.