کد خبر : 1173
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1393 - 7:38

مسافران از شنا کردن در رودخانه ارس خودداری کنند

مسافران از شنا کردن در رودخانه ارس خودداری کنند

 فرماندار شهرستان جلفا از مسافران و گردشگران تابستانی خواست از شنا کردن در رودخانه ارس خودداری کنند.

زاهد محمودی گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش مسافرت ها به شهرستان جلفا، برخی از مسافران اقدام به شنا کردن در رودخانه ارس می کنند که این امر خطرات جانی برای آنان به همراه دارد.
وی ادامه داد: هر چند رودخانه ارس با جریان به ظاهر آرام خود خطر آفرین نیست، لیکن در بستر رودخانه نقاطی با عمق بیش از ۵ متر وجود دارد که بسیار خطرناک است.
فرماندار جلفا گفت: در این راستا لازم است خانواده ها از استراحت کردن در نزدیکی رودخانه ارس و قسمت های خطرناک که احتمال پرتاب شدن به داخل آب وجود دارد، پرهیز کنند.
محمودی افزود: به همین منظور علایم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز نصب شده و ضروری است مسافران به آنها توجه جدی داشته باشند.
وی از مسافران و گردشگران خواست در طول اقامت خود در شهرستان جلفا با حضور در نقاط امن تعیین شده از تفریح و ماهیگیری از رودخانه ارس لذت ببرند.
رودخانه ارس در مسیر جریان ۱۲۸ کیلومتری در محدوده شهرستان جلفا مناظر طبیعی و دیدنی بسیاری به وجود آورده که دل هر رهگذری را به خود جلب می کند.
این رودخانه از کوههای هزار چشمه( مین گول) در کشور ترکیه سرچشمه گرفته و پس از جریان در شمال غرب ایران به دریای خزر می ریزد.
شهرستان جلفا با داشتن دهها اثر تاریخی و مراکز دیدنی همه ساله به خصوص در فصل تابستان پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است.
کلیسای سنت استپانوس، آبشار تاریخی آسیاب خرابه، روستای تاریخی اشتبین، امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر، مجموعه حمام عباش میرزا، منطقه تفریحی ماهاران و سواحل رودخانه ارس از جمله مناطق دیدنی و تاریخی این شهرستان است.
شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۴۶ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.